.: Svartsjuka :.

Satt och chattade med en vän i går på msn och vi kom in på ämnet svartsjuka.
Han berättade en sak som  ja har svårt att förstå, hur tänker ni om saken?

Han sa att det fanns en kill som hans tjej träffade vid olika tillfällen, jobbade med, festade med osv. 
som han nu blivit svartsjuk på.
Så fick han höra att hans tjej berättat för killen han är svartsjuk på att han är svartsjuk på han. .
Han har bara träffat den där killen en gång och hur ska man kunna träffa den man är svartsjuk på om han vet om det?
Det är det jag inte förstår, hur ska man kunna se efter det att man inte behöver vara svartsjuk.
Om man måste berätta att ens partner är svartsjuk kan man väl ta det med en nära vän, inte med den personen det gäller, spelar ingen roll vilken anledning man har så tycker jag inte man gör det, det hjälper ju inte direkt den som är svartsjuk. eller?.

1) Om du var personen som är svartsjuk, skulle du vilja träffa personen igen då?
2) Om du var personen som hade en svartsjuk partner, skulle du berätta att han var svartsjuk till den han var det på?


.Peace

Kommentarer
Postat av: Denice

För det första så skulle jag skälla skiten ut min partner ifall den gick och berättade om svartsjukan för personen det gällde.



1) På ett sätt så skulle jag inte vilja träffa den personen, just för att det bara skulle kännas skämmigt på något vis. Eller liksom förnedrande att den personen vet om det. Skulle bara kännas som att den killen gick runt och hånlog typ.

MEN, å andra sidan så skulle jag vilja haka på på någon fest och verkligen göra allt för att låtsas som att jag inte är svartsjuk..



2) Och nej, det skulle jag inte. Jag menar, varför ska man göra det ? vad tjänar det till?

Då tycker jag i så fall att man är jävligt säker i sig själv, och har väldigt lite att prata om.



Kan egentligen diskutera det här i år och dar, men gav en liten vinkel ur min syn iaf :)

2009-02-24 @ 14:35:29
URL: http://dede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0